نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

عمر مفید ایمپلنت دندانی چقدر است؟

مطالعات گوناگون نشان می دهد که کسانی که در 20 سال گذشته کاشت دندان انجام داده اند کماکان به خوبی کار میکنند. با این حال طرح درمان دقیق، درمان تخصصی، سلامتی عمومی، مراجعه منظم به مرکز ایمپلنت،بهداشت و مراقبت اهمیت زیادی دارند.

به طور کلی ایمپلنت ها عمر نامحدودی دارند البته بسته به نوع، طول، قطر و توزیع صحیح نیروها روی ایمپلنت دندانی، جراح مجرب ایمپلنت دندان و بهداشت و نحوه نگهداری ایمپلنت دندانی دوام متفاوت دارند.

نحوه مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندانی چگونه است؟

به علت فلزی بودن ایمپلنت دندانی نمی پوسد اما امکان بیماری لثه وجود دارد که مسواک بین دندانی الزامی است.

نگهداری از ایمپلنت دندانی همچون دندان طبیعی است و استفاده از مسواک و نخ دندان و دهانشویه حتما توصیه می شود.

چه کسانی مجاز به استفاده از ایمپلنت دندانی نیستند؟

بیماران مبتلا به اختلالات روانی، لوسمی (سرطان خون)، هموفیلی، بیمارانی که تحت رادیوتراپی قرار گرفته اند، مبتلایان به بیماری های مزمن ضعیف کننده سیستم ایمنی بدن، انفارکتوس تازه رخ داده شده.

عواملی که درمان ایمپلنت دندانی را محدود می کنند؟

1- دخانیات

2- مشروبات الکلی

لیفت سینوس چیست؟

وقتی دندان های آسیای کوچک و بزرگ فک بالا کشیده می شود و مدت زیادی از آن می گذرد از طرفی استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می یابد و از طرفی سینوس بزرگ می شود (سینوس فک بالا در بالای دندان های آسیای کوچک وبزرگ فک بالا قرار دارد.) همین مسئله باعث می شود موقعی که بخواهیم جای این دندان ها ایمپلنت بگذاریم استخوان کافی موجود نباشد. برای حل این مسئله روشی به نام سینوس لیفت یا بالابردن سینوس به کار گرفته می شود. در این روش با بازکردن حفره سینوس وکنار زدن غشاء پوشاننده آن مواد جایگزین استخوان قرار داده شده و روی آن با لایه مخصوصی به نام ممبرین بسته می شود وبخیه زده می شود. بدن پس از چند ماه اطراف و دربین مواد جایگزین استخوان، استخوان سازی می کند و استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندانی فراهم می شود.

آیا ایمپلنت دندانی عوارضی هم دارد؟

شکست ایمپلنت دندانی در حد 2 تا 8 درصد گزارش شده است که ایجاد واکنش های حساسیتی در ابتدای درمان، جراحی نامناسب ایمپلنت دندانی و طرح ریزی غلط درمان از عمده ترین دلایل آن است. عوارض قرار دادن ایمپلنت دندانی شامل عوارض ناشی از تزریق های دندانپزشکی، درد، صدمه رسیدن به اعصاب دندانی، شکستگی و کوفتگی استخوان و بلعیدن اجزاء است که درصد شیوع آن بسیار کم است.

بهترین مارک ایمپلنت دندانی کدام است؟

در مورد ایمپلنت دندانی یک دکتر مورد اعتماد درمورد ایمپلنت دندانی در الویت است که بتواند تمام مراحل جراحی و پروتز ایمپلنت دندانی را انجام دهد. تجربه کافی و رزومه موفقیت های ایمپلنتولوژیست در این زمینه را بررسی کنید در این صورت کار را به پزشک بسپارید قطعا با اطمینان میداند کدام یک از سیستم‌های ایمپلنت دندان بهتر است و مورد مناسب را به شما معرفی می‌کند.

هم اکنون تمام سیستم‌های ایمپلنت دندانی موجود از استاندارد کافی برای ورود به کشور برخوردارند و این تجربه و دانش دکتر است که در تعیین نوع آن بیشترین تاثیر را دارد.

محدودیت سنی برای ایمپلنت دندانی وجود دارد؟

در خانمها از 16 سالگی و در آقایان از 18 سالگی مانعی ندارد در واقع باید رشد فکی کامل شده باشد.

چند تا ایمپلنت دندانی برای بی دندانی ها لازم است؟

انواع  پروتز برای  فک بی دندان  کامل :

1- کاشت 12 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای 12 تا 14 روکش مجزا

2- کاشت 10 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای 12 تا 14 روکش متصل

3- کاشت 8 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای  10 تا 14 روکش متصل

4- کاشت 6 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای 10 تا 12 روکش متصل

5-کاشت 6 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای ساخت دست دندان پیچ شونده هیبرید

6- کاشت 6 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای ساخت دست دندان پیچ شونده

7- کاشت 4 واحد ایمپلنت دندانی در هر فک برای اتصال به دست دندان

8- کاشت 2 واحد ایمپلنت دندانی  برای بر طرف کردن لقی دست دندان

جراحی ايمپلنت های دندانی به سه روش انجام می شوند:

الف : ايمپلنت های دندانی دو مرحله ای (Submerged)

از مزایای این درمان غیر قابل دسترس بودن ایمپلنت دندانی در فضای داخل دهانی که ممکن است در مبادرت با آلودگی های محیطی قرار بگیرند است بدین گونه که ایمپلنت دندانی در استخوان فک قرار میگیرد و لثه روی آن بخیه زده می شود. لذا بعد از جراحی، ایمپلنت دندانی داخل دهان مشاهده نمی گردد. در این حالت ایمپلنت ها زیر لثه قرار دارند تا تحت هیچ نوع فشاری قرار نگیرند. پس از حدود 2 ماه جهت ایمپلنت های دندانی فک پایین و 3 ماه جهت ایمپلنت های دندانی كاشته شده در فک بالا، لثه بطور محدود دوباره از محل ایمپلنت دندانی کنار زده می شود. با قرار دادن قطعه موقتی ایمپلنت دندانی که شبیه یک پیچ می باشد سر ایمپلنت دندانی از لثه خارج می شود و قابل رویت است. یک الی دو هفته جهت ترمیم دوباره لثه بدور قطعه ایمپلنتی كه از لثه خارج شده است نیاز است. درمرحله بعدی قالبگیری جهت ساخت روكش متصل به ایمپلنت دندانی انجام می پذیرد. برای حفظ ظاهر بیمار معمولا در صورت نیاز یک پروتز موقت دندان متحرک كه شبها باید از دهان خارج شود به بیمار تحویل داده می شود. در این روش زیبایی بیشتر تامین شده و پروتز ساخته شده نهایی در زیر لثه قرار می گیرد.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: